Το ψηφιακό έδαφος ήταν πάντα δύσκολο να κατακτηθεί, ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις. Και ακόμη περισσότερο, τώρα με τον αντίκτυπο της πανδημίας να αλλάζει το σκηνικό στην παγκόσμια οικονομική αγορά.
Πώς μπορούν λοιπόν οι μικρές επιχειρήσεις σαν τη δική σας να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση; Σε αυτήν την ανάρτηση, θα βρείτε 4 τρόπους για να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις μάρκετινγκ αν έχετε μια μικρή επιχείρηση.

Πρόκληση #1: Πώς να Βρείτε Πελάτες
Δεν χρειάζεται να πούμε ότι δεν πρέπει να κάθεστε με σταυρωμένα χέρια και να περιμένετε αποτελέσματα. Ακόμα και οι μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες εταιρείες το γνωρίζουν· γι 'αυτό δεν σταματούν ποτέ την προσπάθεια εύρεσης νέων πελατών.
Ωστόσο, όταν πρόκειται για μια μικρή επιχείρηση σαν τη δική σας, αυτή η πρόκληση φαίνεται πολύ πιο δύσκολη να ξεπεραστεί. Πρώτον, λόγω του ότι υπάρχουν πολλά κανάλια από τα οποία μπορείτε να αποκτήσετε τους πελάτες σας και δεύτερον, επειδή αισθάνεστε χαμένοι όταν έρθει η στιγμή να αποφασίσετε σε ποιο/ποια από αυτά τα κανάλια πρέπει να δώσετε προτεραιότητα.
Προσθέστε και το απίστευτα υψηλό κόστος απόκτησης στην εξίσωση - που έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 60% τα τελευταία 6 χρόνια σύμφωνα με το Hubspot - και έχετε να αντιμετωπίσετε μια μεγάλη πρόκληση.
Μην ανησυχείτε όμως γιατί υπάρχουν λύσεις κι είναι απλές.
Φτιάξτε τα Προφίλ των Υποψήφιων Πελατών σας
Καταρχάς, πρέπει να αξιολογήσετε το προφίλ του ιδανικού πελάτη σας· τα κατάλληλα άτομα δηλαδή στα οποία θα επικοινωνήσετε το μήνυμά σας.
Η δημιουργία προφίλ αγοραστή σημαίνει ότι πρέπει να καταλάβετε πώς μοιάζει ο πελάτης που στοχεύετε, από πού προέρχεται το εισόδημά του, τις διαδικτυακές του συνήθειες και συμπεριφορές και πόσο χρόνο περνά στο διαδίκτυο.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να απευθυνθείτε στο κοινό που στοχεύετε χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις και προσεγγίζοντάς τους μέσω των καναλιών που χρησιμοποιούν. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του δημογραφικού σας στόχου και να το μοιραστείτε μαζί του.

Πρόκληση #2: Πώς να Αυξήσετε την Αναγνωρισιμότητα της Επωνυμίας σας
Η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σημαίνει να γνωρίζουν οι δυνητικοί πελάτες σας ποιοι είστε. Έτσι, για να αγοράσουν αυτό που πουλάτε, πρέπει πρώτα να ενημερωθούν ότι υπάρχετε, για το τι αντιπροσωπεύετε και τι προσφέρετε. Με αυτόν τον τρόπο, θα χτίσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας, το οποίο στη συνέχεια θα συνδεθεί με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Δυστυχώς, όμως, αυτό δεν είναι ένα εύκολο έργο. Κάποιος μπορεί να οικοδομήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας του ακολουθώντας πολλούς διαφορετικούς δρόμους· ωστόσο, οι τρεις τρόποι που ακολουθούν είναι ό,τι χρειάζεστε για να κάνετε την αρχή.
Inbound Μάρκετινγκ και Social Media
Αφού καταλήξετε στα προφίλ των υποψήφιων πελατών σας, μπορείτε να τους προσελκύσετε μέσω του inbound (εισερχόμενου) μάρκετινγκ και των social media (κοινωνικών μέσων).
Η χρήση του inbound μάρκετινγκ και των social media απαιτεί - μεταξύ άλλων - τη δημιουργία στοχευμένων αναρτήσεων ιστολογίου (blog posts) και βίντεο, βελτιστοποιημένων για τους όρους αναζήτησης του κοινού που στοχεύετε και την κοινή χρήση τους στα κοινωνικά μέσα. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να βασίζεται στα θέματα που αναζητούν οι υποψήφιοι πελάτες σας στο διαδίκτυο και να το μοιράζεστε στα κανάλια κοινωνικών μέσων που εκείνοι βρίσκονται. Επιπλέον, μπορείτε να ενισχύσετε την θέαση του περιεχομένου και του μηνύματός σας επί πληρωμή.
Αξιοποιήστε το Co-Marketing
Οι ενέργειες μάρκετινγκ για την οργανική προώθηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας μπορούν να ενισχυθούν με το co-marketing (μάρκετινγκ από κοινού). Η έναρξη συνεργασίας με μια έτερη, αξιόπιστη επωνυμία είναι ένας έξυπνος τρόπος για να δημιουργήσετε δυνητικούς πελάτες εκτός του κύκλου σας και να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας σε ένα ευρύτερο κοινό.
Διατηρείστε ένα Συνεπές Ιστολόγιο Υψηλής Ποιότητας
Μην υποτιμάτε τη δύναμη του blogging. Οι μεγάλες εταιρείες το έχουν σε περίοπτη θέση όσον αφορά τις προσπάθειες τους στο μάρκετινγκ περιεχομένου, ώστε να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους.
Η τακτική ενημέρωση του ιστολογίου σας με περιεχόμενο υψηλής ποιότητας θα βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας και εν τέλει θα μετατραπεί σε δυνητικούς πελάτες. Περιττό να αναφέρουμε ότι θα δώσει αξία στην επωνυμία σας και θα βοηθήσει στην εδραίωση εμπιστοσύνης μεταξύ των δυνητικών πελατών σας. Επιπλέον, ένα σταθερό ιστολόγιο υψηλής ποιότητας θα βοηθήσει στη δημιουργία της λίστας email σας.

Πρόκληση #3: Δημιουργήστε μια Λίστα Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου
Το ταξίδι του αγοραστή ξεκινά με το να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού που στοχεύετε, να τους μετατρέψετε σε δυνητικούς πελάτες και τελικά, σε πελάτες. Η δημιουργία μιας λίστας email είναι το πρώτο βήμα αυτής της διαδικασίας. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει συνεχώς να παρέχετε αξιόλογο περιεχόμενο για να παραμείνετε πρώτοι στο μυαλό του κοινού που στοχεύετε.
Δεδομένου λοιπόν ότι το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια μάρκετινγκ, γιατί να το αφήσουμε εκτός; Απλώς σκεφτείτε ότι για κάθε 1 ευρώ που ξοδεύετε σε αυτό, θα σας επιστραφούν κατά μέσο όρο 35 ευρώ. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνες, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δηλώνουν ότι το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να επηρεάσει άμεσα την απόφαση αγοράς τους.
Αξιοποιήστε τις Λίστες Συμμετοχής Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και τα Κοινωνικά Μέσα
Ένας τρόπος για να δημιουργήσετε τη λίστα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας είναι να συγκεντρώσετε τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των πελατών που σας έχουν ήδη δώσει τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, ώστε να μπορείτε να τους στέλνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου· γιατι οι εν λόγω πελάτες έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον και είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ξανά από εσάς.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο δεύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε τις λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και η δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου ιστολογίου που θα τους προσελκύσει να εγγραφούν, είναι το μέσο για να το πετύχετε.

Πρόκληση #4: Δημιουργία Δυνητικών Πελατών
Η δημιουργία δυνητικών πελατών είναι αυτή που κρατά τις πωλήσεις ζωντανές και ανοδικές. Αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τους υπεύθυνους μάρκετινγκ και μια σταθερή πρόκληση για τους ηγέτες των επιχειρήσεων.
Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε για να δημιουργήσετε μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών υψηλής ποιότητας, και να μετατρέψετε τους επισκέπτες του ιστότοπου σας σε υποψήφιους πελάτες και τελικά, σε πελάτες;
Βελτιστοποιήστε τον Ιστότοπό σας για Μετατροπές
Ο ιστότοπός σας είναι το πολυτιμότερο εργαλείο σας για να μετατρέψετε τους υποψήφιους πελάτες σε πελάτες. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι πληροίτε τα ακόλουθα βασικά σημεία:
⦁ Βεβαιωθείτε ότι κάθε ιστοσελίδα στον ιστότοπό σας καλεί τους επισκέπτες να αναλάβουν δράση.
⦁ Δημιουργήστε μια προσαρμοσμένη σελίδα προορισμού (landing page) για κάθε καμπάνια που τρέχετε.
⦁ Διατηρείτε ένα συνεπές στολόγιο με παρότρυνση για ενέργειες (call to action) σε κάθε ανάρτηση
Επίλογος
In this blog post we covered only a few of the many challenges your small business may face. However, depending on the industry your business trades, there are many others out there. NAG media can help you overcome all of them with the proper planning and strategy. Contact our talented professionals and start working on your next project.
And before you go, it would be a good idea to read about how to optimize your website for conversions and drive sales.